23 juli 2011

Fredag och lördag i mitt liv

Godkväll!
Det blev inte mycket bloggat för min del igår. Men nu ska jag försöka mej på det igen.
Trots att jag inte är i toppform eller har någon som helst inspiration.

Efter den mycket fina och känslosamma begravningen och minnestund med mycket tårar, snörvlande, känslor, tankar och ledsamhet så landade vi hemma i soffan vid 17.00-tiden.
Söta Ingrid skickade ett sms och frågade om vi ville äta hos dom. Det är klart vi ville!
Vi cyklade upp lite senare och möttes av en grillande Ingrid.
Hon hade grillat jättegoda korvar, fläskfilé, champinjoner, majs, lök och säkert något mer som jag glömt.
Till det serverade gullungen klyftpotatis, bea och en jättegod röra gjord av matlagningsyoghurt blandat med sån där taco-salsa-sås.
Jag fick vin! Vitt vin bara till mej, rött till dom övriga!

Flink som hon är så var hon även kvällens bartender. Här plockar hon mojito......nja eller mynta för att vara petnoga.

Titta så duktig hon är och ni ska veta att hon är en jäkel på att göra mojito! Jag svalde min utan några som helst besvär.
Vi cyklade hem tidigt, för att vara vi, redan vid 23.00 fick jag faktiskt med mej maken hem.
Vi var så klart trötta efter den här dagen som både varit i dur och i moll.

Lördagen grydde och Rolf bladade för ovanlighetens skull runt Lillsjön och inte Örnässjön denna morgon.
Emilie och jag hade bestämt att vi skulle åka till Täby Galopp på bakluckeloppis om det inte regnade.
Flickebarnet hade haft en garderobsrensning och i hallen stod det 4 eller 5 svarta sopsäckar proppfulla med kläder, skor och en väska.
Vi landade på anvisad plats, pröjsade 150 pengar strax före 11.00 och herregud säger jag bara!


Folk var som galna, slet, drog och rev i detta berg av kläder. Ingen idé att försöka sortera i fina högar inte.
Utan här tömdes säck efter säck ut på den medhavda, utlagda byggplasten.
Det lilla campingbordet med stolar som vi hade med tänkt att lasta grejer på var högvaluta.
Tog ca 10 sekunder så var det en som ryckte i bordet och ville köpa det. Men det var ju förstås inte till salu, pucko!

Varmt som attan var det och timmarna gick och klädberget blev mindre och mindre.
Strax före 16.00 packade vi ihop och visst hade hon blivit av med massor. Nu hade vi endast 1 och en halv säck med oss hem....och campingbordet!
Hemma igen och vi var svettiga, kände oss skitiga och nyfikna på resultatet i penningpungen.
1630:- plus i kassan! Mycket bra och välbehövligt till en fattig praktikant som åker till Italien på måndag.

Ja,detta var det lilla ifrån mej. Ska nog lägga mej nu händer inte så mycket mer nu i Pettssonska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar