24 juli 2011

Finner inga ord.

Vilken skithelg det här har varit!
Fredagens begravning, minnestund och sedan fredagskvällens ofattbara tragedi i Norge.
Som jag först i dag har fattat omfattningen av....har inte hängt med riktigt.
Hade varken Tv eller datorn igång under fredagen, och på lördagen stack vi iväg tidigt.
Först på lördagskväll satte jag mej och tittade på dom ohyggliga scener som Tv pejlade ut!
92 döda! Vilken jävla dåre, tortera idioten till döds....långsamt. 21 år är alldeles för skonsamt, han är inget att spara på!
Har nu suttit framför Tv´n sen tidiga morgon och sett allt från hemska vittnesberättelser från överlevande till nu den direktsända minnesgudtjänsten från Oslo Domkyrka.
Allt annat just nu känns oviktigt.

I morse vaknade jag dessutom klockan 06.45 av ett fruktansvärt kattslagsmål. Jag rusade ut och hittar Gustav sitta och trycka i hörnet av altanen med röda kattjäveln stående över honom.
Han var så rädd och sprang blödande in och la sej i pappas säng, där han sover fortfarande.
En jäkla bra start för Gustav som faktiskt fyller 6 år just idag!
Vi hoppas han piggar på sej till kvällen då alla hans fans kommer hem för kalas, middag och blåbärspaj OCH förstås räkor till födelsedagsbarnet.


1 kommentar:

  1. Ja du jag håller fullt och fast med om att detta har varit en synnerligen tung helg. Man funderar ju en hel del på hur det är möjligt att en person kan förorsaka så mycket skada som den här killen i Norge gjort.

    SvaraRadera