21 juli 2011

På G igen!




Om ni undrar vart jag har tagit vägen idag så kan ni få en ledtråd genom att titta på mina bilder ovan.
Jag har köpt en kombinerad kyl/frys, druckit snabbkaffe och ätit en french hotdog med vitlöksdressing och ketchup.

Ringer det någon klocka? Nähä, misstänkte det.
Så har har min dag varit tills nu, har hunnit med en del för att vara jag som annars är en ganska slö person med tillfällig formsvacka och enklare symtom på depression.
Min lilla mor ringde 9.30 och var lite lätt trippande på tå. Hennes kylskåp hade gått sönder. Det rann vatten och var 20 grader varmt.
Jag gick omedelbums in på Hemmabutiken i Bålsta och hittade ett perfekt skåp som dessutom var nedsatt till s.k "Rötmånadspris" ??!
Ringde och frågade om det fanns något kvar, hemkörning, installation, bortforsling av det gamla m.m.
Fick svaret JA på alla frågor! Bingo!

Snabb frulle och dusch och sen i väg för att hämta mamma. Jag kan verkligen rekommendera Hemmabutiken. Detta för att dom egentligen inte hade utkörning idag men gjorde såklart ett undantag när jag frågade snällt.....(under pistolhot.)
På mindre än 1,5 timme så hade mamma tittat, klämt, köpt, betalat, åkt hem, ojjat sej, fått det nya levererat, installerat, fått det gamla bortforslat, paketerat in mjölk, sillburkar, mediciner och batterier i det fina nya skåpet.
Och som pricken över i:et så var han dessutom såååå snygg! Citat: Mamma 82 år.

Efteråt när snyggingen hade åkt med det trasiga kylskåpet så drack vi snabbkaffe och åt................

Pågens gifflar!

När jag kom hem så väckte jag Rolf som låg på soffan och sov. Så är det när man ska skena upp klockan 7.00 för att motionera. Man blir trött och måste sova senare. Bättre att sova ut på morgonen och hålla sej vaken hela dagen eller?
Vi åkte till Coop för att handla lite mat och för att se något annat än Willys.
Enda skillnaden på Coop och Willys är:
  • Dyrare på Coop
  • Finns mer roligt att klämma på
  • Ingen luft på Coop
  • "Ha en trevlig kväll" säger dom inte på Coop
  • Korvkiosk!
Vi åt varsin korv och delade på en cocacola efter den påfrestande handlingen.
Hemma nu och min hemmafru till man bakar sockerkaka.......och skalar räkor, dock inte samtidigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar