8 juli 2011

Matt katt.



I dag har varit en mycket varm dag. Gustav har varit helt sänkt hela dagen trots minimal päls.
Jag kom på en utav mina briljanta ideér, blötte en kökshandduk och svepte runt den magra kattkroppen.
Han gillade det.......i tre och en halv minut!

Annars då? Jo, tackar som frågar har vilat mej mest i form, legat i hängmattan och slappat.
Druckit 18 koppar kaffe och nyss intog vi en delikat pizzamåltid, hemlagad för guds skull!
Lite torr och tråkig men maken var nöjd, det är huvudsaken.

Just ja, glömde berätta en sak! I går kväll satt maken och jag i vår lilla rottinggrupp på framsidan av Pettssonska, drack kaffe och pratade på som bara den.....(ironi)

E: Är Inger i Paris?
R: Nej, hon är inte i Paris, hon är väl i Frankrike.

Ja, så kan det låta om man hade vattkoppor just den veckan i skolan på 60-talet då fröken Berit undervisade om Europas huvudstäder. Men man kan kanske tycka att han borde lärt sej det senare under åren som gått, han har faktiskt varit både i Paris och Frankrike karlsloken!

Nu ska jag strax påbörja upploppet i jakten på semestern. Tre tuffa nätter står på tur, jag ska orka!

1 kommentar:

  1. Vad roligt. Jag gjorde exakt samma sak med Neo. Tog ett tag innan han fattade att det svalkade med handduken. När han väl fattade det låg han stilla som en mus. Det funkade faktiskt. Ha det så gott på semestern.
    /Sandra

    SvaraRadera