28 juli 2011

Trist och tråkigt

Om det är någon som har saknat mej så är jag här nu igen.
Natten har varit asjobbig, Gustav hade den jobbigaste natten hittills.
Mellan klockan 00.30 och 04.00 var jag vaken med honom. Han jamade, krafsade och försökte gömma sej under soffan. Det sistnämnda inte så bra eftersom han tvärfastnade därunder.
Jag fick lägga kuddar runt hela soffan för att förhindra hans framfart.

Imorse sov han som skönast och jag var tvungen att väcka honom när vi skulle tillbaka till veterinären.
Nu är dränaget borta men såret ser hemskt ut tycker jag, öppet, rött, svullet och blodigt.
Men enligt Mirjam så såg det bra ut och han ska fortsätta med tratt och vara inomhus i tre dagar till!
Fattar ni? Tre dagar till?
Har inte provat den uppblåsbara kragen än, verkar inte som någon bra idé eftersom jag tror han kommer åt att slicka såret med den på. Risken för infektion är stor då.

När vi kom hem från Bålsta så var jag skittrött efter nattens minimala sömn. Vi somnade allihopa och sov ett par timmar. Det var välbehövligt.
Rolf är på sitt värsta humör, tycker att Gustav kan klara sej själv men jag vägrar lämna honom längre stunder. Tänk om han fastnar med sin tratt någonstans?
Han är faktiskt sjuk, skadad, ensam och ledsen.

Har pratat med Marie i telefonen i dag två gånger, båda gångerna länge!
Ikväll ska Rolf gå båtvakt mellan 21-02, jag håller ställningarna hemma med en påse ostbågar, gnällig kisse och fyrans braiga serie The Killing med Joel Kinnaman.
Ska även roa mej med att betala räkningarna som jag har förträngt några dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar