11 juli 2011

Första dagen.....

Möttes i morse när jag kom hem från jobbet av en omåttligt hurtfrisk make i träningskläder.
Han skulle ut och gå en sväng.....
Jag hoppade i säng och sov ända till 14.00. Skönt utvilad, med kletiga allergiögon och hysteriskt kaffesugen kravlade jag mej ur sängen.
Det första som Rolf sa när jag sa Godmorgon Älskling med min lenaste stämma var "Vi måste städa på övervåningen!"
Kul att behöva höra det det första man hör, röja där är ett heltidsjobb i minst tre dagar.
Inte precis det första jag hade tänkt lägga energi på i värmen. GAAAHHHHH!
Han berättade i nästa andetag att han hade fått en blåsa på tån, efter att ha promenerat i 2 timmar och 20 minuter! Idiot!

Efter lite fika och gos med kissen så åkte vi mot Veddesta. Vi skulle beställa nya dynor till båten. Eller inte dynor utan bara tillskuren skumplast. Lotta har lovat att hjälpa oss med att sy.
Tack vännen!
Det är satan så dyrt det är med båtdynor! Det här blir billigare att sy själva men ändå så kostade skumplasten ett par laxar. Och då har vi bara beställt till ruffen i fram. Det känns onödigt att beställa fina nya dynor till akterruffen där ingen ändå sover.
Men där var vi inte överens, Rolf tyckte att det var bra att ha dynor även i bak ifall
man "får gäster" . Okej, hur ofta per båtsäsong har vi gäster i båten??
Jag har aldrig sett några i alla fall..
Så det blev som jag ville för att hålla kostnaden nere, dynor i fram. BASTA!

Efter det slank vi ner på Korfu Kolgrill i Jakobsberg för lite middag. Men även detta blev en besvikelse.
Jag beställde kycklingsallad. Fick en tallrik med ett berg av grovhackad gurka, tomat och massor med isbergssallad. Uppepå var det slängt lite torra kycklingbitar. Just ja det var fyra svarta oliver på också.
Nej, det var inte gott! Typiskt, men jag drack ett glas vitt i alla fall.

Hemma nu, känner mej trött och håglös. Det blir en härlig semester det här.....eller?

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar