26 juli 2011

Trattkatten del 27



Som jag misstänkte så blev det lite si och så med nattsömnen för Gustav och mej i natt.
Men han var ändå mycket lugnare än förra gången han hade tratt, då sov jag inte på 4 nätter.
Nu så valde han att ligga i min säng men var väldigt bökig och knölig och väckte mej med ett buffande på mitt huvud med den vassa tratten stup i ett.
Men mellan 02 och 06 har vi sovit som stockar.
Måste sett ganska roligt ut, jag i mitten, Rolf till höger och Gustav till vänster.
Tur att man har en jättesäng!
Klockan 06.00 när husse gick upp och morgonpinkade passade då äntligen Gustav på att gå på lådan. Då hade han inte kissat på ett dygn!
Nu försöker vi stå ut idag med mycket kel och bära-runt-på-aktiviteter. Han vill så gärna gå ut.
Som bilderna visar så tog vi oss en liten tupplur i soffan på förmiddagen.
Han ser ut att må ganska fint ändå.

I gårkväll cyklade vi ner till Inger, Niclas och Limpan för lite middag och Genispel.
Inger grillade goda fläskytterfiléer och hade gjort en supergod potatsisallad.
Lite goda såser och grönsaker gjorde så man blev proppmätt.
Blåbärspajen till efterrätt fick med nöd och näppe plats.
Ett parti Geni spelades och vi skrattade en del åt konstiga frågor och felsvar.
Men till slut efter ett rafflande upplopp mellan mej och Mr Sobeus så vann jag!

Fler såna kvällar det är jättekul med spel.
Rolf fick bl.a en fråga där han skulle säga en färg på någon av dom fyra Teletubbiesfigurerna.
Han svarade blå! Märks att han aldrig har sett det programmet, haha.
Vi var hemma tidigt eftersom jag såklart var orolig för Gustav, han satt precis innanför dörren och väntade på oss.

Idag skulle egentligen jag och Bitte åkt på stadsbesök och avslutat med Skansen, men jag bokar av det. Vill vara hemma och finnas till för sjuklingen. Bitte kommer istället hit ikväll och kollar på Allsången.
Nu ska jag hämta min mamma, vi ska veckohandla på Willys.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar