25 juli 2011

Ja, jag vet.......

Jag är tjatig idag. Alla mina inlägg handlar om Gustav. Och för mej är det inget konstigt, Gustav är nummer 1 i den här familjen. Det har ni redan märkt!
Och när han är sjuk så är det mindre kul.
Kan tyckas cyniskt i dessa dagar, men så är fallet.
Orkar ni inte se eller höra mer om Prinsen idag, så låt bli!

Jag hämtade ut den lille stackarn strax efter 13.00. 1328:- kostade kalaste idag, då hade Agria ersatt med 727:-. Så oförsäkrad hade det gått på dryga 2000:- Katching!
Innan dess hade jag varit på zooaffären i Bålsta och köpt en s.k Procollar. En mjuk uppblåsbar krage, mycket bättre än det hårda stela lampskärmen.
(Det är inte Gustavs antagonist den s.k röda kattjäveln på bilden.)

För säkerhets skull så frågade jag Mirjam om dessa var att rekommendera. Men hon tyckte inte att dom funkade särskilt bra om sårskadan är bak på kroppen, för då når den lilla kattungan dit ändå.
Så än har jag inte satt på honom den, väntar och ser. Vill inte att han ska slita loss dränaget.
Och han verkar faktiskt lite lugnare denna gången med tratt.

Han är väldigt kelsjuk den lilla sjuklingen. Vi har mest legat i soffan idag på eftermiddagen. Vi är trötta båda två.
Jag ordnade en liten utkiksplats på köksbordet åt honom, sen har jag plockat undan mycket på golvet för att minimera risken att han ska fastna med trattjäveln.
Nu ska vi strax lämna honom för en snabb middag hos Inger och Niclas, jag kommer förstås vara orolig men jag kommer inte vara borta från honom länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar