14 juli 2011

Sigtunautflykt

Idag åkte vi under tystnad till Sigtuna. Rolf tycker det inte finns någon som helst anledning att prata om man inte har något viktigt att säga.

Vi gick en sväng, ner till hamnen förstås för att kolla på båtarna. en jättefin gammal ångbåt som hette som jag. Fint! Rättstavat också, guldstjärna!

Vi fikade på Tant Brun som så många andra. Vi hade tur som fick ett bord ute i trädgården bland tyska turister och gråsparvar i flertal. Rolf åt räksmörgås som han faktiskt inte orkade?!!! Jag tog något nyttigare, nämligen en rabarberpaj med vaniljkräm och så kaffe förstås. Supergott!
En fågel var så himla nödig att han inte hann till toaletten utan splaschade ut sin skit på min rygg. Kände hur det stänkte till både på mej och kameran som låg på stolen bredvid. Dom tyska turisterna vid bordet bredvid skrattade högt!

Nybyggd fin strandpromenad har Sigtuna kommun kostat på. Mitt favorithus, det lilla röda. Där vill jag bo.

Min inte alls så hungrige eller pratglade man.

Sigtuna Rådhus där jag en gång för länge sen gifte mej.


Hemma igen efter ett par timmar. Gustav sitter och väntar på trappen, vad har ni varit någonstans???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar