7 juli 2011

Riggat för sämästär!


Kom på att vi hade en gammal, med betoning på gammal hängmatta liggande på vinden.
Den är säkert minst från 60-talet, och då är den gammal. Rolf hittade den på en vind när dom röjde i stán för många år sedan.
Tror Farbror Melker i Saltkråkan brukar vila sej i en likadan.
Tanken var första att fästa den i den lilla granen, men stackars granen såg ut som en banan så det funkade inte.
Då kom jag på den snillrika idéen att fästa den i det trasiga trädet som lutar så fruktansvärt fult åt ett håll.
Ligger man tillräckligt länge och är jäkligt tjock så kanske trädet kommer se bra ut framåt år 2027.

Gustav tyckte att solstolarna var bättre att softa i. Är det någon som vill sola på Playa del Pettssons dom kommande veckorna så är ni välkomna.
Solstolarna kostar 4 euro för en hel dag. Då ingår gott kaffe och en katt att titta på.
Observera att det går inte på något sätt att smyga ut redan klockan 05.00 med handdukar för att paxa dom bästa platserna!

Men jag tror att jag kommer tillbringa många timmar i hängmattan, man måste ju vara snäll mot trädet.

Ikväll var alla mina två flickor hemma. Jag hade gaskat upp mej efter min tillfälliga formsvacka tillika migränanfall och snajdade till en Pasta Carbonara.
Efter middagen skulle Rolf åka och handla lite till den planerade korvgrillningen på hans jobb i morgon. En liten rar tradition dom har snickarna på BLT. Korvgrillning på engångsgrillar på en het bakgård på Söder.....

Jag bad honom köpa Bregott, ost och rostbröd till hemmet. Påpekade att inte sån där Fibertoast utan vanligt rostbröd. Emilie sa: inte grevéost den gillar inte jag.
Vad tror ni han kom hem med? Ett rätt i alla fall, en ask Bregott!


1 kommentar:

  1. Häftigt med hängmatta. Men du får vara försiktig så ni inte brakar igenom tyget om den är så gammal. Tyget kan ju ha murknat under åren på vinden.

    SvaraRadera