31 juli 2011

Söndag med sol

Vilken härlig skönsömn jag har haft i natt. Ingen trattkatt som varit ledsen, vägrat sova och pockat på uppärksamhet hela natten.
Jag somnade före 24.00, Gustav låg ute i favoritstolen och myste.
Vaknade vid 07.00! Herregud en hel natt utan vare sej nattpink eller kattpådrag. Verkligen välbehövligt efter dom sista nattvaken med kissen.

Däremot såg jag för jäklig ut i fejset, hade drabbats av någon slags allergi under natten och ögonen var svullna som pingisbollar, illröda och sen var jag som grädde på moset prickig i hela ansiktet.
Kunde lätt skrämma små barn till tystnad med det utseendet.
För att inte tala om den hysteriska klådan på hela kroppen, kan vara s.k demensklåda men jag tycker jag är lite för ung för det, är inte heller dement än bara fruktansvärd virrig och glömsk ?!?
Så det var bara att stoppa i sej 15 st Betabredtabletter, som jag verkligen inte vill, men idag var det mer än nödvändigt.
Börjar känna mej något bättre, Cortisonet är förjäkla bra men ack så farligt!

Har hjälpt min man att förflytta möbelmagasineringen från plats A till plats B.
D.v.s från det occuperade allrummet på övervåningen till Erikas gamla flickrum.
Nu är det nästan tomt däruppe och nästa projekt dras igång av snickaren i huset.
Två takfönster ska monteras, säkert under dagen. Vidare ska väggarna få gipsskivor, 80-talsfurun i taken och spaljén ska bli vit, nya innerdörrar, tapeter och golv.
Trappen ska iklädas ekbeklädnad och det kommer säkert bli ett pussel av det svåraste slaget,  inte ett trappsteg är det andra likt. Inte direkt som att lägga nåt slags knoppussel för 3-åringar.
Låter som ett stort, dyrt och ansträngande arbete. Vi tar lite pö om pö, allt kostar pengar och vi är inte gjorda av dessa, tyvärr.
I och för sig så har vi redan inhandlat det mesta utom gipsskivor, färg och golv. Så himla dyrt blir det nog kanske inte.

Ikväll kommer Erika på middag! Då blir jag glad, jag älskar när hon är här hos mej.
Detta var ett svammel utan dess like som vanligt!
Ha en skön söndag i solen!
Imorgon ska jag åka till Gröna Lund!!!! Jippie!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar