10 december 2012

Dagen i bilder




Hej det här är jag och min hockeyfrilla light!
Nyss hemkommen från frissan, rosig om kinderna, enfärgat hår och nyklippt.
Ser väl i alla fall någorlunda skaplig ut?

Som den sanna, tjuriga vinterhataren jag är så kan jag inte annat än faktiskt tycka det är lite fint med denna vita snö på träden. I dessa snötyngda granar väntar jag bara på att Piff & Puff ska dyka upp.


Här bor jag!


Tagit lite kompiskort med lillfisen också. En bonus är att han faktiskt har öppna ögon, bra Gustav!

Rolf fortsätter att förvåna. Idag efter middagen körde han igång med projekt rensning av garderob.
Han som alltid är så trött och somnar direkt efter vi har ätit.  Nu jobbade han på duktigt i sin halva av garderoben, fick ihop en stor sopsäck som ska slängas.
Fast där vann jag, jag fick ihop två när jag rensade för ett tag sen.




5 kommentarer:

  1. Nej, släng inte! Stadsmissionen samlade in kläder på Sergels Torg i går, det går att lämna hos dem annars också. /Maj-Liz

    SvaraRadera
  2. Kollade igenom säcken, och det var bara utslitna, halvtrasig gamla skjortor. Dom slänger vi, annars hade vi såklart lämnat till bättre behövande

    SvaraRadera
  3. Betyder det att han önskar sig nya skjortor i julklapp? Eller ska han ha verktyg där? Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det blir bättre plats för hans kläder, så slipper hälften ligga utanför

      Radera