21 december 2012

Hej Håbo!



Fredag eftermiddag redan och det har varit en dag som sent ska glömmas.
Efter en näst intill sömnlös natt så ringde jag redan klockan 9.00 till min samordnare på Flottis och sa upp mig.

Det är såklart med blandade känslor jag tog detta beslut. Känns trist att lämna mina Viggenboende och personal samtidigt som jag inte kan tacka nej till det jobberbjudande jag fått.
Jag trivs, men till slut vägde nog den social biten över i vågskålen.

I februari/mars börjar jag på det nyöppnade Solängen i Bålsta, drivet i kommunal regi. 
Mina arbetskamrater är dom flesta gamla Pomonakändisar och det var väl det som avgjorde mest.
Vi kommer bli ett kanongäng som startar upp två demensavdelningar på detta nybygge.
Jag har fått en 81 % nattjänst och liiiiite mer i lön.

230 sökande, varav 88 till nattjänsterna, 7 togs ut till intervju och jag drog vinstlotten....igen!
Av alla dom jobb (inte så många) jag sökt i mitt 52-åriga liv har jag fått jobbet.
Tror jag är ganska bra då?! Whoop whoop!

Fast som sagt, jag grubblar ändå och tycker jag är en svikare. Puh!
Nu är det gjort, jag har sagt upp mig och jag ser fram emot nytt år och nytt jobb...igen!







1 kommentar: