28 december 2012



Känns ganska okej idag, sov länge ända till 10.00. Vaknade stel och bedrövlig men blev bättre efter Alvedon och frukost.
Har varit på utflykt idag, ända till Bålsta.  Första gången jag besöker detta centrum och inte träffade på en enda Bålstakändis?!
Sov ni, eller?
Men först stannade vi till på återvinningscentralen och kastade våran trasiga ugn. Tack för den här tiden...skulle vart kul om du pallat några år till.

När man handlar med Rolf så gäller det att hänga med. Innan jag ens klivit ur bilen på parkeringen hade han greppat en kundvagn och var på väg in på systemet.
Här botaniserades det i champagnedjungeln, jag fattar nada, gillar inte ens skumpa. Till slut var vi klara och hade handlat både champagne, dessertvin, vin till förrätten och lite öl.
Dags för Ica, här går det undan. Rolf går 20 meter före med notan och tunnelseende och jag haltar efter med kundvagnen. Varför i helvete har man så bråttom?

Vi handlade nog allt vi behövde och impulsköpte dessutom en räkbomb som skulle bli dagens lunch.
Erika och Ferry tycker det är ett fantastiskt toppklasshotell detta Pettssonska som serverar räkbomb till lunch.

Hann titta på sista perioden av Juniorkronornas match mot Schweiz och sen kom nästa gullunge på besök och även hon fick sig en slatt av räkbomben.

Tror inte Rolfs hörapparater är riktigt inställda...så här lät ett samtal idag mellan oss:
Jag: Vart ska vi åka och handla då?
Rolf: NU! Det blir så mycket folk annars!
Jag: Jag frågade inte när utan vart ska vi åka?
Rolf: Lika bra att åka nu, alla är lediga idag. Det blir så mycket folk annars....

Kanske behöver skruvas upp till maxläge....bara en tanke.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar