12 december 2012

Tjolahopp!



Kom i säng till slut runt tvåblecket i natt, inte det minsta trött.  Då hade dom flesta tomtarna hittat sin plats och dom såg mer än nöjda ut. Sov ända till 10.00!
Som vanligt startar jag dagen med frukost och lite bloggläsning och ja....vad säger man?!
Det är synd om vissa människor! Och jag är tydligen boven i dramat....som alltid!
Något som jag tar med ro, såklart. Kan man inte läsa ETT ord rätt så får man skylla sig själv, annars finns ju SAOB.

Vad händer idag då, i mitt innehållsrika, härliga liv?
 Hade inte tänkt mig så mycket aktiviteter faktiskt. Fick ju massor gjort igår.
Städade hela köket och kylskåpet, julpyntade, veckohandlade, kammade kissen, retade upp folk, fikade med Emilie, dammsög hela undervåningen, letade och hittade ett par byxor som Rolf säger att jag städat bort.
Dom satt fint i torkskåpet, tror inte han tittat där.

Idag skulle jag behöva röja på övervåningen. Erikas flyttlass står parkerat där mitt på golvet.
 Skulle vilja ställa det lite mer praktiskt längs väggen och samtidigt försöka göra det lite mer hemtrevligt nu när hon kommer bo här över jullovet.
Men jag är lite orolig för min halvrackliga rygg om jag ska börja kånka flyttkartonger hitochdit.
Kanske bakar pepparkakshjärtan i storformat till köksfönstret.
En liten tradition vi har här i Pettssonska, bild kommer senare.


Tänk om man kunde vrida klockan tillbaka, och få baka med dom här, världens bästa, alla kategorier.




6 kommentarer:

  1. Ewa det är inte alltid dig jag menar! Vem har kallat dig bov ?

    SvaraRadera
  2. Just ja,fel av mig! Det är elaka Emilie du menar!

    SvaraRadera
  3. Nej ! Menade inte Emelie heller. Och ingen av er är boven i det lilla dramat. Synd att du tog åt dig , menade inget illa denna gång heller.Skrev bara vad jag kände i min blogg

    SvaraRadera
  4. "Lilla" dramat? Du är rolig du! På dig verkar det ju som världen gått under.....och vem syftar du på då om jag får fråga? Är det fler som är elaka än vi?! Konstigt att du inte nämnt det tidigare, tror inte ett dugg på det faktiskt!

    SvaraRadera
  5. Ha ha ! Nja jorden skulle gå under idag enl vissa det är ju 12.12.12 idag men inte pga av bloggar! Och jag behöver inte nämna allt i min blogg. Elaka nja ingen har väll varit elak vad jag vet.Du får tro vad du vill och ha din uppfattning det är ett fritt land. Tråkigt med tjaffs bara

    SvaraRadera
  6. Och därmed avslutar jag denna meningslösa diskussion.

    SvaraRadera