24 december 2012

Tjugofyratolv



Söndagen har gått över till måndag, och inte vilken måndag som helst.
Det är min namnsdag! Gratulera mig gärna!

Just ja, det är visst julafton också, höll på att glömma det. Känns inte vidare värst juligt eftersom jag befinner mig på arbetet.
I och för sig ser jag en plastjulgran med en guldspira rakt framför mig, ett pepparkakshus till höger och en adventsstjärna snett bakom mig.
Men sen då? Vart är julgodiset? Vart är julskinkan? Vart är julmusten? Chokladaskarna?
Inte här i alla fall.
Tycker väl att det skulle finnas någon uppmuntran/uppskattning för oss som jobbar...

Som tur var tog jag med mig några skumma tomtar att förgylla kvällen med, dom och en kopp te gjorde min kväll samtidigt som jag tittade på Bingolottosjävlalångatristauppesittarkväll.


Om fem timmar blir det sova snabbare än vanligt. Klockan 14.00 invaderas tillresta gäster uppdressade och nyvimmade med buller och bång Pettssonska.
Fika, Kalle Anka, matfrossa, illamående, matkoma, trötthet och lång väntan på Jultomten gör väl att man somnar ovaggad på kvällen.
Kan bli glest med blogginlägg i morgon, julen ska ju firas!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar