17 december 2012

Ny vecka!



Godmorgon måndag!
Vet inte vad som flög i mig i morse, men redan klockan 06.30 skuttade jag piggt ur sängen. 
Helt galet!
Gustav tittade skeptiskt på mig, vände på sig och somnade om.
Fick för mig att jag skulle gå upp tidigt för att "hinna" med så mycket som möjligt.
Frågan är bara vad det är som jag ska hinna med?
Hos mig finns ingen julstress, det har jag slutat med för många år sedan, vad är problemet?
Jul blir det ändå, tro mig!

Visade sig en stund senare i soffan,  jag blev så trött att jag bäddade ner mig bredvid Gustav och sov tills 10.20.
Nu känner jag mig pigg och startklar för dagen.

Denna vecka händer det grejer! Börjar med att åka till Bålsta för lite inköp. Erikas linsförråd är på upphällningen bl.a.
Lite matinköp för veckan också. Matsedeln är precis färdigtryckt. Blir enkel VV-mat som alltid.
Sedan blir det två nätters arbete, sova tisdag och onsdag.

Jobbar sen även hela helgen och stämplar alltså ut på julaftonsmorgon 07.10 och kliver då på en åtta nätters långledighet. Mums!
Känns skönt att sova hela nästan hela julafton för att sedan kliva upp lagom till Kalle.
Då har familjen fixat allting ätbart och jag kan fortsätta att ta det lugnt. Bra jag har det va?

Nu kommer Owe, bäst att dra igång kaffemaskinen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar