18 december 2012

Gårdagen, natten och dagen



Har absolut inget att skriva om så jag kör ett klassiskt bildregn i stället, det tror jag brukar vara poppis!


Det här jobbet skulle jag vilja ha! 
Fruktsmakstestare! Men skulle man ärligt skriva "äckligt, sådär, helt ok, smakar skit" om man inte gillar det?
Dom här småcitrusarna på Ica i Bålsta var i alla fall klassade som: GODA.
Vilket jag håller med om, så på den punkten var vi överens.


Klockan 22.00 i går kväll så la sig plötsligt och alldeles för tidigt det berömda lugnet på Viggen.
Alla sov! Då passade jag på att ha fruktstund i  min ensamhet. Mums!


 I juletid är människan god och glad!
Tankade i morse! Fick skumtomtar av en Jetpersonal, tack!
Fem små tomtar slank ner tillsammans med trefikat.


I hopp om att minimera risken för knip i magen så valde jag att baka pepparkakor istället för att äta upp klutten med pepparkaksdeg som blev kvar från i går. Såklart blev det bara katter! Och det beror bara på en sak...har städat bort pepparkaksmåtten. Dom försvann i samband med renoveringen och ligger i någon låda på vinden. Men kattkakor passar bäst i Pettssonska.


 Som den otroligt barnsliga människa jag är så skojar jag här med Rudolf. Se ett sånt litet huvud han har.
Får plats mellan timmen och pekfingret....


Här skulle jag klia honom i örat men han stod aldrig still...


 JAG HATAR DESSA FULA TOMTAR!
 Kom till jobbet igår och vad ser jag?
Dom finns tammefasen överallt! Ställde in han i ett skåp, du vidriga tomte.
Ägnade lite tid åt min favoritsyssla, googlade. Och tydligen är dessa tomtar gjorda i Tyskland tidigt 40-tal av en som hette Heissner. Han måtte haft en jäkligt trist barndom som var tvungen att massproducera dessa elaka tomtar.


 Dom finns i massor med olika varianter enda likheten är ÖGONEN, elaka ögon som följer en med blicken.  Brrrrrr!

 Här är två till, fast dom hör hemma på Pomona, mitt förra jobb. Dom härjade vilt där med!
 Ska inte tomtar vara fina, söta och med rara ögon?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar