14 december 2012

Tjåpping med bästa!



Oj, vad vi har haft roligt! På slaget 14.00 stämplade Ingrid ut från arbetet och tog helg.
Först åkte vi mot Sollentuna Centrum, parkerade och gick med bestämda steg och rejält kurr i kaffetarmen mot Espresso House.
Jag beställde världens största latte (världens godaste också) och en saffransbulle stor som halva Småland och minst 238 PP.
Ingrid bjussade! Tack raring, det var så gott! 
Vi flanerad in och ut i många affären, klämde lite här, tittade lite där och stämplade in.
Ingrid handlade mest medans jag fortfarande har svårt att hitta dom rätta, perfekta grejerna.

När vi kände oss klara med Sollentuna åkte vi vidare mot Chilli, KappAhl, Hemtex vid Outlet.
Något som var lättare sagt än gjort då vi båda drabbades av tillfällig sinnesförvirring och körde lite halv galet.
Att jag inte hittar är inget ovanligt, är värdelös på sånt. Hittar ju inte ens i min egen ficka.
Till slut efter lite chansningar, bilköer och fniss så kom vi äntligen "på rätt köl" igen.

Chilli är en favoritaffär och jag skulle lätt kunna stämplat in det mesta. Bl.a detta eller inte:

Lite fin kattlampa                                                                                Kakfat till storbagaren Emilie


























 Som avslutning på våran heldag slog vi på stora trumman och avslutade med flaggan i topp, på restaurang. Det bidde thairestaurangen vid Jakobsbergs station som har såååååå god mat.
Jag kände för lite Gäng Bäng med två !! vilken visade sig vara ett perfekt val. Lagom starkt och gott som satan.
Ingrid åt något annat som jag inte minns nu, men nummer 10 var det och det smakade precis som i Thailand sa hon nöjd!

Tack snälla Ingrid för maten som du även här bjöd på, du är snäll du.
Strax efter 20 klev jag innanför dörren i Pettssonska, då var Gustav minst sagt kelig. Nu myser vi i soffan och tittar på Diggiloo från i somras. Bra skit, har sett det själv på nära håll.
Vi är ensamma i kväll, pappa Rudolf är på lokal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar