20 december 2012

Nattsudd, saffran och återförening



Som den galna nattsuddaren jag är så ställde jag till med julbak mitt i natten i natt! Jag är som piggast då. Var lite orolig att Rudolf skulle vakna av hushållsassistenten. Men det gjorde han inte, han både hör illa och sover som en död.

Jag bakade lussekatter använde mitt saffran som jag fått av min kollega Nilofaar, inköpt i Iran.
 Lite annorlunda, man behövde väldigt lite.
Tror det blev bra!


 Som den nytänkande kvinna i sina bästa år som jag är ratades i år russinen.
Dom plockas ju i nio fall av tio bort och jag öste på pärlsocker i stället. 
Fast ska sanningen fram så hade jag inga russin, även dom var säkert slängda i min hysteriska röjarsväng som jag hade i kökskåp och lådor förra veckan.

Provsmakade en nybakad bulle strax efter 01.00, den var god! Så god att jag tog en till.....


Familjen är samlad, i alla fall i köksfönstret.
Så här har det sett ut sen 1985. Det började så smått med tre stycken namn. 1987 bidde det fyra. 
Sen har det utökats fram och tillbaka med diverse pojkvänner och husdjur hit och dit. 
2007 flyttade Gustav in och fick då självklart det finast pyntade hjärtat av alla!

Idag ska jag en tur till Jakobsberg på eftermiddagen med Emilie. Det sista i julklappsväg ska fixas.
Sen kommer Erika hem! Och jag är så glad, har längtat och längtar som en tok efter den skitungen...

 

Förresten.....för er som undrar, jag sov till 11.00 idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar