31 december 2012

Grått Nytt Hår!



Godmorgon Kompisar!
Sista dagen på detta år, nytt år om några timmar....2013!
Gustav var stökig i natt, väckte mig en gång i timmen och ville äta.....Kan säga så här, det var enklare att ha småbarn än en bortskämd katt som inte hittar till matskålen.
Fast det gör han, han vill bara inte äta ensam. Släppte ut han vid 03.00, risken att några dårar smäller smällare då kändes som minimal.
Han kom in lika snabbt och har nu ett utegångsförbud som heter duga. Det smälls redan häromkring.
Han är lite sur men kommer snart att bli varse om varför. Platt som en pannkaka och med svansen mellan benen och ögon uppspärrade som klot springer han runt här lite stressad för att gömma sig.
Synd om honom och alla andra djur som är skotträdda.

Snart ska jag sätta fart! Gästerna ska hämtas vid 17.00. Vi kommer få supertrevligt med lite knytis.
Rolf tinar humrar till förrätten. Jag gjorde min efterrätt i går med hjälp av Emilie. Säger inte här vad det är, eftersom det ska vara en hemlis. Ska bara passera lite hallon också.
 Champagnen, förrättsvinet och dessertvinet ligger i vinkylen, duken är nystruken, grannens katt har fått mat och kel, partystassen?! är framhängd och toaletten diskad.
Ska bara försöka få ur Rudolf ur Dressmannmorgonrocken och raggsockorna

Nu är det bara att köra......2013 vi är beredda!



GOTT NYTT ÅR ALLA MINA FINA BLOGGVÄNNER!
HAR NI TUR FÅ NI DRAS MED MIG NÄSTA ÅR OCKSÅ!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar