19 december 2012

Look alike och pasta!



Gustav har en dubbelgångare! I förrgår höll Rolf på att släppa in en exakt likadan katt, fast Gustav redan var inne.
I går när jag skulle åka till jobbet så satt look-aliken på verandan medans originalet satt på garageuppfarten.
Inom kort var fighten ett faktum, usch! Jag försökte medla halvdant utan större resultat.
Rolf studsade ut i morgonrock och mina Crocs, kom in med en snöboll till katt och sa:
"Är det här Gustav?" Herregud, vi kände inte igen vår egen katt!
Var inte den enklaste identifieringen eftersom han var totalt full med snö, ångrar att jag inte tog kort på honom. Såg ganska kul ut.

För att vara på säkra sidan var jag tvungen att kolla på halsbandet och jorå, det var rätt kisse Rolf hade haffat!
Nu undrar jag var dubbelgångaren bor någonstans och sen undrar jag hur två katter, dessutom blandraser kan bli så lika.
Tänk om det är Gustavs brorsa?

Stod ett stort hårt paket och väntade på mig igår på jobbet.























Som alltid när man får julklapp från Attendo så är det en kanonjulklapp.
Dom tidigare åren har vi fått saker ur Paolo Robertos Le Zie-serie, så även i år. En pastakastrull.
Värde 845:- och jag bugar och tackar!

Perfekt för en pastaälskande liten familj som oss, Rudolf fullkomlig ÄLSKAR ju pasta.
Kanske ger bort den i julklapp till bättre behövande. Mina 2 dl makaroner funkar att koka i en vanlig kastrull. 

Nu måste jag sova ordentligt, har ett litet hemligt uppdrag på eftermiddagen.....!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar