29 december 2012

Ikea, Kikki och inget



Hej Bloggen!
Har försummat dig idag, har varken haft ork eller lust. Sen är det ju bra att ha något att skriva om och det har jag inte.
Har varit en halvdan dag idag. Sovit urdåligt, vaknat i ett. Gustav har väckt mig och ville ha eskort till matskålen, inte en gång utan flera gånger. Mammas plutt, man kan inte ens bli irriterad på den gosefisen.
 Sen har jag grubblat lite på jobbet eller jobben, tänk om det inte går att lösa det här med uppsägningstiden.
Behöver sluta tidigare....

 Uppdaterade mitt enorma glasförråd inför nyårsbalunsen. Har ju för fasen ingenting!
Här ska man ha gäster men har varken finporslin eller kristallglas, pinsamt!
Så det blev en tur till Ikea med maken, faktiskt hans idé.
Stannade först till på Systemet i Kungsängen och ryckte åt mig en Kikkkifestis. Fattar inte, men det går åt en del här hemma.....
På Ikea var det flera som handlade! Glasutbytet var minimalt men vi fick med oss dessertvinglas fast bara 5 st, det var allt som fanns. Tur att vi inte blir fler än 4 då.

Nu ska vi åka till Norrboda. Ett skåp ska skruvas upp på väggen och pappa Rolf är inringd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar