1 december 2012

Promenad, mistel och ryggpaj





Tog mig en vinterpromenad i den bistra  kylan. 
Med bestämda kliv stegade jag mot Poppel där jag tiggde till  mig ett par koppar gott kaffe och någon god pepparkaks-.....grissini? tror jag det var. Supergott!

Skulle vilja klättra upp i dom här träden och palla mistel.  Det är något som hör julen till tycker jag fast dom är fridlysta, det vet jag. Kan vi palla på natten? Då ser väl ingen?

Hemma igen och lite mer städning. Och nyss då kom kvittot på mitt hålligång....ryggen gör skitont!
Nu ligger jag raklång på soffan och glor, ska min rygg aldrig återhämta sig?
Less jag blir!



3 kommentarer:

  1. Klart vi kan palla mistel på natten! Om ingen ser kan den ju inte vara fridlyst! :)

    SvaraRadera
  2. JA! Du klättrar och jag hejar!

    SvaraRadera
  3. Ring mig! Jag är på direkt! Svartklädda och med pannlampa...

    SvaraRadera