8 december 2012

Uppochnickasockerdricka!




Vaken, uppe, pigg och laddad för fikamys på Norrboda med mormor.

Måste visa er en bild jag tog i morse när jag skulle slänga in tvätt i tumlaren hos en av mina gullhönor på jobbet.
Man göra såna otroliga fynd ibland. Förra veckan hittade jag en guldklocka i trosorna när jag hjälpte till vid ett toalettbesök.
Priset var nog ändå när det i höstas plockades fram en ihopvikt Expressen, en fjärrkontroll, en mobiltelefon, en förpackning sacketter och två vissna tulpaner ur BH´n på en och samma tant, vid samma tillfälle.
Snacka om högvinst!


Jorå, en halv portion bruna bönor, potatis och fläsk! Messade genast min kollega en trappa ner som tidigare under natten sagt att hon var hungrig, men hon avböjde mitt erbjudande.
Kanske hon inte gillade dessa bruna bönor?







PS. Rudolf var och handlade idag. Han handlade tio säckar ved, modell större, tre stora Willyskassar med matnyttigt, en bal toapapper och en bal hushållspapper.

Inte så märkvärdigt kanske, men jag undrar fortfarande hur han fick in allt i Emilies lilla Clio som vi lånar över helgen.
Där bagaget alltid är smockfullt med mäklarskyltar, hinkar, väskor, städgrejor och annat.
Jag är imponerad!
Och han åkte inte två gånger! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar