17 december 2012

Surkärring!



Träffade på en riktig surkärring på Bålsta centrums parkering idag.  Hade blickar kunnat döda så hade jag varit stendöd och hunnit kallna strax efter 15.00.
Jag hade handlat på Ica och kom körande i snömodden med kundvagnen, kastade in kassen i baksätet när Emilie ringer.
Istället för att stå ute i blåsten och prata så hoppar jag in i bilen, startar den och pratar med flickebarnet i telefonen.
Kundvagnen står kvar, tom bredvid bilen. Efter en liten stund går jag ut och ser då en äldre dam komma fram till mig med bestämda steg.
Jag trodde hon inte hade någon kundvagnspeng när hon snäste:
Ska´ru ha den där eller?
Nej, du kan ta den, det är lugnt! Varsågod!
Då svarar hon riktigt grinigt: Ja, för du hade väl inte tänkt ställa tillbaka den i alla fall, tänkt lämna den HÄR?  Så tog hon vagnen, körde i väg med den bland parkerade bilar och ställer tillbaka den i kundvagnsgaraget.
Idiot!

Undrar vad hennes problem var?

Har bakat pepparkakshjärtan nu!  Sex stycken till La Familia, kanske spritsar dom i kväll innan jobbet om jag orkar.
Gustav och jag har öppnat lucka 17 idag, det var en burk havsfisk i bechamelsås!
Oj, vad han åt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar