7 december 2012

Gårdagens galej!




Lite lätt seg idag efter gårdagens galej på Friends Arena. Men observera denna seghet beror definitivt inte på rikligt med alkoholintag, för så var inte fallet!
Skulle man ens ha en tanke på att bli salongsberusad på denna arena så får man nog lägga ett par spänn, och det är jag alldeles för snål för.
BLT bjussade på allt annat utom drickat, smart drag.

Tyckte ett glas vitt vin för 90:- fick räcka för mig.  Skulle behövt varm choklad istället, det var kallt!
Segheten beror på att vi aldrig kom hem därifrån! Är inte speciellt imponerad av den kollektiva trafiken.  Vi gick från arenan 23.10 och klev innanför dörren 01.30. Kul!  Då hade Gustav varit ensam och ledsen i nästan 10 timmar, inte okej.  Vi hade till och med tagit en taxi mellan Solna och Sundbybergs Station, en resa med en taxichaufför som inte fattade något, han hittade inte utan vi fick dirigera idioten. Sen ville han köra oss ända hem för endast 800:- mikkit billikt! Nej tack, skulle inte tro det!?
Vi sa att vi bodde i Bro och det hade han aldrig hört talas om...Jordbro??!??!
Nästa gång tar jag garanterat bilen och kör....SJÄLV!

 Och nu kommer det ett hav av bilder, jag tokklickade på allt!
Dessvärre inte en endaste bild på artisterna eftersom vi var ljusår i från scenen

 

Min utgång började med en smärre katastrof, precis när jag skulle gå så upptäckte jag att
fållen på min gå-borts-fin-byxor i modell tokförstora hade gått sönder.
Det fixade jag snabbt med silvertejp, finns det något bättre än silvertejp?

Det och häftmassa är mina räddningar här i livet.  Jag tog mig en promenad till stationen för att snart bli varse om nästa katastrof. I höjd med Köpmanvägen skulle jag då ta ett sånt där fjantigt egokort.
Upptäckte då att mina lockar jag kämpat med en kvart tidigare var som bortblåsta. 
Snacka om onödigt arbete?! Och här skulle varken silvertejp eller häftmassa hjälpa, man få aldrig vara glad, tyckte jag var så snygg kvarten tidigare.

Tog buss 102 från Sundbybergs Station till Friends Arena, den avgår bara under evenemang. Bussresan var en upplevelse. Tror denna chaufför fått sitt körkort i Corn Flakespaketet, han växlade ALDRIG till tvåan, körde så sakta att en lam snigel lätt kunde förväxlas som Kenny Bräck.
 Sen väl framme, så släppte han av oss i en en meter hög snödriva, för han kunde citat: inte vända bussen. Bra jobbat, pucko!



 Här är "våran" loge. Trevlig bartender, ung flicka i 25-årsåldern, tog emot oss, visade oss runt och frågade om vi vill beställa något.  Vi var som vanligt först och väntade artigt med beställningen tills resten av gänget kom. Resten av gänget bestod av fem tatuerade ungtuppar med ringar och piercingar överallt och deras flickvänner.  Uppklädda till tänderna i trasiga jeans, rutig flanellskjorta, reklamtischa och mössa. Sen även två polacker med fruar som inte kunde svenska. Dessa fruar frös, dom hade jackorna på sig hela kvällen.
Dom yngre visade sig tillhöra Face-down-generationen, dom satt oavbrutet med Iphonen i handen under hela showen. Sen gick dom hem långt innan det var slut, tror inte det var direkt deras favoritartister på scenen.





Bordet står dukat , skjutdörrarna öppna mot arenan. Nedanför fanns det 16 platser till oss.

Kompisbild under pistolhot


















Utsikt från logen. Tyckte denna Julgala var okej. Plus för: bra artister, mycket god julmat, trevlig loge, gott vin.
Minus för: Satans dålig ljudkvalite för oss uppe i logerna (hoppas det var bättre för dom som satt där nere), kallt.


 Pappa Rudolf verkar ha hittat lådan märkt: "Mössor från förr"! Den här mössan tror jag Erika hade i trean. Gillar återanvändning!
Här väntar vi på tåget på Sumpans Station. Rudolf är trött han ska upp om 4 timmar för att jobba.
Stackars honom. Själv lallar jag runt i Ullaredskostymen och inte gör ett någe. Fredagshandlingen med mamma är inställd. Har ingen bil idag, den är hos Åsa för lagning av fläkt.

Just ja! En annan kul grej. Dom ringde Rolf från kaffemaskinsdoktorn igår och undrade var det var för fel egentligen på våran Jura eftersom den var helt OK och dom hade provkört den flera gånger utan att hitta något fel, märkligt?
Klart jag blir glad! Allt annat verkar ju gå sönder här hemma annars....
Tror jag ska vila lite nu.


3 kommentarer:

  1. Men jag har ju sagt att du kan låna en av våra bilar. (Om du nu ville åka och handla såklart?)/Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet Åsa! Fast mamma behövde tydligen inte handla idag..

      Radera
    2. Såg mamma komma knallandes från centrum och hemåt nu på eftermiddagen. ICA i Bro är väl inte Guds gåva till mänskligheten, men de får nog mamma att överleva i alla fall... /Maj-Liz

      Radera