9 december 2012

Twentythree!



Är slut som artist! Känner att jag har något på gång i förkylningsväg. Det retar i halsen, lederna värker värre än vanlig och jag är trött. Ur form, minst sagt.

Idag är det 23 år sedan Rudolf och jag skred fram till altaret under jubel och klang i en proppfull
Bro Kyrka....hrmmmmm, inte direkt va?
Vi stod framför den gröna kakelugnen i Sigtuna Rådhus och lyssnade på Åke Johansson när han drog den korta varianten av själva bröllopscermonin, 45 sekunder. Vi kunde valt den långa i stället
 på 90 sekunder men vi ville ha det överstökat så fort som möjligt.  Inget onödigt tjafs, tack.

Inte ens våra föräldrar eller släkt visste något, ja utom Anne och Peter som var hemma och var barnvakt till våra troll som var 2 och 4 år. Jag hade lyckats dilla i dom att vi skulle åka och köpa julklappar.

Hur har vi då lyckats med bragden att hålla ihop i alla dessa år?
(Vi har ju faktiskt kilat stadigt sen -79, fanns det tv då? )
Ja, det undrar jag också, tror att det krävs minst en kärnfysiker till att räkna ut svaret på den frågan.


 MEN HUR SÅG VI UT EGENTLIGEN?
Vi ser ut som minst 63 fast vi i själva verket är 29 unga jordsnurr, herregud!
Tycker Rolf klär i hårbeklädnad både på huvudet och på överläppen. 

Ni får skratta nu, det är helt okej!


 Lilla fina Sigtuna Rådhus


Här kommer en bonusbild! 
Där framför den gröna kaminen stod vi, tagna av stundens allvar och växlade dyra, påkostade ringar.
(Hittade bilden på Stockholms läns museumsida)

Nu ska vi fortsätta fira!
En gnutta ironi......tror han glömt vad det är för dag idag...i år igen....!








  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar