9 juni 2014



Effektiva Ewa här har ni mig! Slå det här om ni kan....på 1 timme och 50 minuter har jag hunnit med denna tur Ginstvägen-Coop Kungsängen-Outlet-Jysk-Cervera-Rusta-Nya Ica Barkarbystaden-Systembolaget-Ginstvägen.

Jag har blivit sur på Coop för att dynorna inte fanns som jag hade tittat ut i reklambladet. Den lite lätt irriterade tjejen jag frågade sa att det var förra årets bilder i bladet...smart och jävligt dåligt.
Handlade lite annat och blev sur nr 2 i kassan. Varför i helvete måste jag alltid vara så trevlig när man inte får ett skit tillbaka av kassörskan? Hon hade nog både vaknat på fel sida, hade pms och ätit både taggtråd och citron till frulle.
Men skit i att säga hej då....jag bryr mig inte!

På Jysk var det tvärtom, så otroligt trevlig och hjälpsam personal. Fanns tre av dynorna jag hade spanat in som plan B, sen såg jag tre högst upp på en hylla minst 4 meter upp. Jag frågade en i personalen som snabbt vant klättrade!? upp och hivade ner dynorna till mig.
Hon tyckte det var lättare att klättra än att dra fram stegen..cool tjej, men vad säger arbetsgivaren om att klättra..

På Rusta var den en "ny på jobbet" i kassan, vilket märktes då slutsumman för två blockljus slutade på 199:-. Gör om gör rätt! Jag log i alla fall mitt vänligaste leende, alla har vi varit nya.

På Cervera frågade jag efter en grej och tjejen pekade in i hörnan och svarade "vi har svarta" inte rosa? kontrade jag...."ROSA?" ifrågasatte hon då som om det vore en katastrof.
Blev inget köp.

Nya Ica då? Där gick jag ett varv tills det skrek i skallen på mig NEJ! Det var för stort, så himla stort och jag gick vilse. Slutade med att jag inte orkade handla det jag skulle ens, gick ut tomhänt.

På Systemet däremot blev man väl mottagen med nästintill öppna armar, en kille kom fram på två röda när jag stod och klämde på rödvinet. Och jag fick mig en vinlektion som hette duga, så trevlig och påläst kille. Hade det som i andra länder varit provsmakning hade jag garanterat fått smaka arton sorter, minst.
Sen följde han med mig till rosevinerna och började mässa om torrhet, jordgubbar, fruktighet och ungdomlighet. Medans jag kontrade med att tycka att vissa förpackningar var finare än andra och sen pekade jag på alla sorter jag hade smakat fast för säkerhets skull så la jag till att han inte skulle tro att jag var värsta fyllekärringen. För det är jag ju inte och jag tror och hoppas att han trodde mig.

Hemma åt jag en stadig lunch bestående av lördagens rester av rabarberpajen som badade i en sjö av vaniljvisp samt en kopp kaffe.....piuhhh...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar