18 juni 2014

FiberBraKöpDjur



14 timmar, så lång tid tog för en till sju stycken grabbar att gräva och lägga fibern på våran tomt.
Vad i helvitti är det för jäkla arbetstider? Liknar slavarbete då unga killar som inte pratar ett ord svenska gräver för hand i 14 timmar. Har dom femtio spänn i timmen tro, högst?
Nyss åkte dom härifrån, blev hämtade i en minibuss. Vi var ut och inspekterade, gräsmattan är återställd och det ser okej ut.


Annars så har jag provat på att leka paparazzi. 
Tog smygkort genom fönstret, väl gömd bakom gardinen.
 Titta så fint han hackar pojken! Snart i Kina kanske?


 Det blev som en slingrande orm våran fiberdragning, varför det undrar jag?













Tog lite bilder på mina födelsedagsblommor.
Älskar flowers!


 
  Sen förstås lite Gustavbilder! Gustav dricker ur glas..

Ingen dag utan en bild på fribajsaren! Den här fick jag av Emilie idag. 
Mäklarhunden verkar lite lätt uttåkad på jobbet, skön stil han har va?


 Dagens bästa köp!
Stora kylplattor/klampar att ställa t.ex Bregottpaketet på när det är varmt och soligt ute. 
Har letat efter såna länge men bara hittat svindyra.
Fick tips av Anne H att dom fanns på Karlssons. Ryckte åt mig fyra stycken i rosa förstås för 100:- 
pilligt och pra som Mumintrollet skulle sagt.

Ser ut som regerande världsmästarna Spanien får packa väskorna och åka hem. 
Ligger under med 2-0 mot Chile. Whoooooopwhoooooop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar