29 juni 2014

UllaredChapter2



Lite lätt seg i dag fast jag sovit väldigt gott och länge. Så idag blir det nog inga större utsvävningar utan mest soffläge skulle jag tro.

Tänkte berätta om Mandy´s Diner, restaurangen vi åt på i fredagskväll. Emilie och jag har ätit där en gång tidigare och det är ett ställe jag varmt kan rekommendera.

Öppet bara på sommaren så det gäller att planera sina Ullaredsbesök extremt noga så man  får chansen att dinera gott också.

Tog inga kort därinne, hade lätt kunnat tokklicka. Inredningen är spännande!

Mandy´s Diner har två restauranger en i Älvsered (14 km utanför Ullared) och den andra ligger i Töreboda (11 km utanför Mariestad)  Krogarna med mat och fullständiga rättigheter i äkta amerikanska 50- och 60-talsmiljöer där all dekor är i original.

Här dricker du smarriga milkshakes, goda drinkar och äter bland annat spare ribs, american pancakes, kycklingsspett, Sirloin steak och givitvis även hamburgare.
Allt detta i en härlig retromiljö med rock'n'roll-musik, meny med riktigt god mat inspirerad av det amerikanska köket.

(Texten kopierad från http://www.mandysdiner.se/ ) 

Däremot bidde det lite traditionella matbilder, ni vet såna där pinsamma som jag alltid bara måste göra och som jag hörde att det är förbjudet att göra på vissa finkrogar. Rudolf hatar det! Men som tur var så var han inte med.


Fin meny, billigt och fruktansvärt prisvärt är det också



 Poppers och lökringar delade vi på till förrätt


Skål mina rara vänner!


Jag beställde en Cadillac Burger och den som alla andra burgare kom in i en bil!
Charmigt och vi plockade naturligtvis med oss dom tomma bilar hem. 
Dessa kan komma till användning vid andra festliga tillfällen kanske....
Hörde att Ingrid hade pyntat sin bil med kalsonger och strumpor från Gekås.
Micke blev säkert jätteglad! Som ett litet Kinderägg ungefär.
Jag hade ju kunnat lägga min gåva till maken, en sekatör i min gula pappersbil. 
Åh, vad Rudolf hade blivit glad!


Hrrmmmm....just ja, det här är efterrätten jag och Emilie delade på. Som ni ser var den försvinnande god. Hann inte ens ta kort på den så var den slut. Men en keylime pie var det i alla fall, supersmarrig!

Ja, jädrar sicken brakmiddag.  Längtar redan till nästa gång, då ska jag testa entrekåtten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar