28 juni 2014

Gekås, Chapter 1



Då var man åter i stugan efter en härlig 36-timmars till Ullared. Vi har haft det fantastiskt kul och jag tror vi lyckats få Ingrid med i våran Gekåsfanklubb.


Vi kom fram till det gula jättestora paradiset redan vid 14.30 i går. Emilie och jag delade på en kundvagn för "vi-skulle-ju-inte-ha-så-mycket" denna första sväng, provomgången då vi researchar eller sonderar terrängen.
Joråsåatte...så här såg det ut ett par timmar senare....


 Det mesta av innehållet till bebisen såklart. BabyBjörn babysitter och bärsele, skötbädd, babynest, termometer, nappflaskor, filtar, täcken, kuddar, lakan, snuttedjur, zebraspeldosa, påslakan, plastad frotte och det mesta som behövs när en ny liten familjemedlem strax ska göra entré.

Sen kläder förstås, herregud så mycket fina babykläder det finns. Skulle kunnat köpa allt men var tvungen att dra i handbromsen. Men lite slank ner....


Genomgående zebratema då den blivande modern gillar just zebror och sen en liten rosa snuttesak eftersom den blivande mormodern gillar rosa.


Urgullig lurvig overall med öron på luvan och trampdynor under fötterna och på vantarna, 99:-


En spelande potta varken köpte eller provade vi, men söt var denna lilla ankhistoria som tydligen spelar en melodi om man lyckas kissa i den. 
Vad som händer när man mot förmodan gör tvåan förtäljer inte historien.
Men denna kommer garanterat pryda toaletten när det blir dags för pottträning av det efterlängtade barnet....är ganska säker på att det blir fler turer till Gekås.
(Jag skrev pottträning med tre t...haha)



En liten body i rosa, mormor nöjd!


Men kolla på den här då, hon kommer likna en liten karamell. 

Vad vi däremot INTE köpte där på fredagskvällen var tandkräm, det viktigaste eftersom inte någon av oss hade packat det i våra övernattningsväskor. Övernattningsväskor förresten....det gäller att inte norpa för mycket av det begränsade utrymmet i bilens bagage. Ingrid hade packat sitt minimala överlevnadskit i en Willyspåse medans jag i en blå Ikeakasse modell liten.

Tandkräm! Som det finns fullt av på hela Gekås, det lyckades jag inte att komma ihåg och fräscht att gå och lägga sig utan att borsta tänderna med det. Praktarsle!

Det blev plan B på kvällen efter restaurangbesöket. Allt var stängt utom Ullaredshotellets reception, där vi skickade in den havande kvinnan i sällskapet. Då skulle dom nog "tycka synd" om henne med glömsk gravidhjärna och fixa fram en tubjävel.
Jodå, det gick finemang, Emilie kom ut med en tub Ullaredstandkräm extra whitening OCH en tandborste.
Detta såldes i ett s.k paket i en automat i hotellentren, kvällen var räddad och vi slapp borsta tänderna med salt, soja eller matolja som vi hittade i kökskåpet.


Vad jag däremot fick med mig istället för tandpasta var denna påse med 
Morganchips, partysnacksen "En stark historia"
Nu blev det inte att vi öppnade påsen och provade hur mycket party det var i snacksen eftersom vi var vrålmätta och nästintill befann oss i någon slags matkoma efter restaurangbesöket. 
Men vinet hivade vi i oss på två röda, det var både lättdrucket och gott, sen somnade vi ovaggade till ljudet av ösregn som smattrade på plåttaket och jag mindes plötsligt mina barndoms somrar i en äggformad husvagn på Öland.


Bästa köp, en Wheely Bug för 399:-. Köpte två för Iris ville också ha en. 
Kostar 699:- på Jollyroom.....mmmmmm Gekås ÄR billigt.


Ingrid tar tillvara på sista kvällsolen innan dragläget mot Mandys Dinner.
Men om det besöket skriver jag senare om, nu måste jag gosa med kissen. 
Han hade i alla fall saknat mig.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar