18 juni 2014

GustavsNyaFrippa



Det är något varje dag som gör att sömnen blir lidande. Självklart får jag skylla mig själv när jag bokar in grejer när jag egentligen ska sova. Smarttskaft!
Idag skulle Gustav friseras. Det var dags för den årliga sommarfrippan och vaccinering.
När jag kom hem från jobbet fanns han inte där, han kände väl på sig vad som var i görningen.
Jag ropade, letade och skakade godisburken det brukar funka, dock inte idag.
Han kom småjoggande kl: 8.00 så det var bara att kasta in honom i hundburen och i väg, vi hann precis.
Han jamade konstant hela vägen, högt och ljudligt, lilla killen.

Hem för att försöka sova, gick sådär. Två grabbar i reflexvästar gräver ett dike precis vid sovrumsfönstret, det ska bli fiberanslutning i huset och i hela Bro vad det verkar, eftersom hela samhället mer eller mindre är uppgrävt. Dom var inte direkt tysta utan tjattrade med varandra på ett för mig inte igenkännande språk samtidigt som dom gräver för hand.

Jag som inte har vare sig rullgardin eller persienner i sovrummet var ju tvungen att försöka skyla mig litegrann i fall dom skulle få för sig att leka fönstertittare. Ville inte riskera att chocka pojkarna eller åka dit för egenmäktigt förfarande.

Tillbaka till Bålsta och veterinären för att lösa ut Gustav, 1500:- och det var en mycket glad men trött  kisse som bara ville hem.
Nu får han vara inne på eftermiddagen och vila upp sig eftersom han varit sövd.

Jag ska åka med mamma till Kungsängen på en grej och sova...tja vad sägs om i kväll?
Fast då är det ju en spännande match i fotbolls VM, Spanien-Chile. Och för husfridens skull och med en chilenare i familjen så håller jag såklart på Spanien.....skoja, Chile!

 På väg till frissan!
 Min nyklippta kartläsare
Världens finaste kisse!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar