30 juni 2014

GekåsChapter3


Vad köpte jag då på det gula stora paradiset? Ni är några som undrar. Jag fyndade massor, allt till avsevärt så mycket lägre priser än i andra butiker. Så alla ni antiullaredsmänniskor som tycker att det "inte-kan-bli-billigare-att-åka-hundra-mil-och-övernatta-en-natt" kan slänga er i väggen.
Ska någon gång när jag har tid/lust/ork sätta mig och kolla igenom kvittot och på kul räkna ut vad samma saker skulle kostat här hemma.

Handlade mest till mitt kommande barnbarn och hör och häpna INTE EN PRYL TILL CARLOS!
Glömde gå ner på husdjursavdelningen innan jag gick till kassan på lördagen, skulle köpt lite goda tuggben till honom som dom hade massor av. Usch, vad jag känner mig dum och förlåt Carlos om du läser det här. Men som tur var köpte din omtänksamma mamma en kul boll till dig.
 Gustav fick i alla fall två påsar kattgodis, han blev glad. Det här fick plats i mina fem gula Gekåspåsar, har säkert glömt något:

Till mig:
  • En vit snitsig softshelljacka 249:-
  • En vit alldaglig kofta 119:-
  • Grå mysbrallor 79:-
  • Mobilsovsäck, Krusell 49:- (kostar 299:- i andra butiker!)
  • Cykelsitsöverdrag i gele 39:-
  • Tre fina linnen 29:-/st
Till Rudolf:
  •  Fiskars sekatör 95:-. Pricerunner 199:-
  • Massa bilvårdsgrejer som Turtleschampo, äkta sämskskinn, fälgrengöring, vinylrengöring m.m. Alla dessa prylar är snorbilligt, och jag trängdes på bilvårdsavdelningen med massor av Rudolf-look-a-likes som hummade överraskande åt dom billiga priserna.
 Övrigt-som-jag-alltid-handlar-för-det-är-bra-billigt-och-går-alltid-åt:
  •  Deo, roll-on, Axe, Rexona, Dove m.m. Tittade på Willys nyss 31:- för Axe. jag betalade 21:-
  • Frisörschampo och balsam, enliters med pump 18:-/st. Dom jag köpte förra året är inte slut än!
  • Sen förstås lite plastpåsar, avfallspåsar, bakplåtspapper, folie och plastfolie. Det hör liksom till när man är där. Inga mängder utan bara lite, dom är bra och billiga!
  • Olivia handkräm, den man köper på Apoteket. Kostar 17:- på Gekås, 49:- på Appo.
  • Proffs Torrschampo gillar Erika, 25:-, 49:- på H&M
Till Basse:
  • 300 poobags, så nu kan du bajsa i det fria ett bra tag!



 Hasse fick agera provdocka när vi kom hem. Detta lilla gulliga set kostade 79:-


 Wheely Bug, lilla söta musen är jag kär i! Kollade på Pricerunner och den kostar allt i från 699:- till 849:- i andra butiker. Galet vad nöjd jag är med 399:-! Den kommer göra sig fint i bebisrummet.























Snyggt fodral och ganska hygglig skaljacka. Jackan fanns även i en superfin rosa färg men dessvärre bara i för stor storlek, det blev en vit istället. Och jag konstaterar att den inte kommer att användas som hundjacka.


Tyckte det var kul att få en kommentar av självaste Babsan när jag la ut
 en bild på att jag shoppade på ett folktomt Gekås.


Även det man äter och dricker är snorbilligt.
Räkmacka 39:- och en stor latte 23:-, försvinnande gott såklart!


Snart dragläge mot Sundbyberg och goseligos med Iris.
Och nu blev jag orolig! Gustav kom in och hoppar på tre ben, stödjer inte på höger framben.
Lilla kissen vad har du nu gjort?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar