20 juni 2014

TristTant?



10 grader ute, härliga midsommar. Helt ärligt tycker jag det ska bli skönt att få åka och jobba i kväll. Midsommar var roligare förut när barnen var små, man gjorde blomsterkransar, dansade små grodorna runt midsommarstången och åt jordgubbar med glass.
Ser fram emot nästa års midsommar, då blir det kul. När jag som världens stoltaste mormor ska dansa med lilla "vad-hon-nu-ska-heta" runt stången. Fast kom på att hon är bara ca 9 månader och kanske inte alls vill dansa med mormor.

I dag blir det Rudolf, jag, Gustav och en massa sill. Han fixar, jag äter. Det där känner ni till, jag är inget fan av den traditionella högtidsmaten. Släng fram en pastatallrik istället och jag blir vrålglad!
Nubbe dricker jag inte heller, smakar blääärk! Hade som mål att "lära" mig dricka nubbe innan jag fyllde 50, gick åt skogen det med. Fy fan vad jag är tråkig!

Blev superglad när rara Jogge ringde för en stund sedan och ville att vi skulle komma över på fotbollskväll med tilltugg. Italien möter Costa Rica klockan 18.00 och Jogge är laddad, hans hemmalag. Misstänker att han redan har satt på sig sin Italienmatchtröja.
Rolf muttrade en smula...fotboll? på midsommar? Men sen så tinade han upp och tyckte det skulle bli trevligt. Jag ser främst fram emot gos med Carlos och tilltugget, undrar vad det kan vara. Hoppas på salta pinnar från Lidl, dom är goda.

Och för er som undrar när maken kom hem från jobbet i går så kan jag berätta att han dök upp vid 20.15. Ett litet nätt arbetspass på ca 13 timmar....återigen.
Han stekte sig en hamburgare, åt, duschade, klädde på sig Dressmanmorgonrocken, kliade kissen under hakan, tryckte till sig en kopp kaffe på Juran, hällde upp en liten whisky, satte sig i soffan och SOMNADE med whiskeyn i handen SITTANDES med gamnacke.  Allt detta skedde under loppet av 50 minuter, effektiv kille.
Sen sov han till 23.30 då han bytte soffan mot sängen. Kul!


Gustav sov också, så jag fick ha fjärrkontrollen för mig själv och kunde ostört titta på när England förlorade mot Uruguay. Duktig grabb den där Suarez!
I kväll alltså Italien mot Costa Rica och jag hejar såklart på Italy! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar