23 juni 2014

ToDoVecka26



Ny vecka..igen! Herrejösses vad fort det går! På ett sätt vill jag att sommaren ska gå snabbt med samtidigt inte. Vill ju gärna ha sommar, sol, varma kvällar, utefika, rosevinkvällar med vänner, barfotaväder året om.
Än så länge har det varit si och så med ovanstående,  8 grader i går kväll 10 grader nu.
Helt galet kallt!
Anledningen att jag vill att sommaren ska gå undan vet ni redan.....jag väntar och längtar efter mitt fantastiska lilla barnbarn förstås.
I början av september är hon färdig för leverans och jag fattar inte helt ärligt att det är sant. Redan såklart världens mest fantastiska bebis!

Vad har jag på to-do-listan denna vecka då? Nja, lite blandad kompott som alltid.
  • Måndag: Återhämtning, fika hos fin vän i Bålsta, Willyshandling (tomt i kylen efter helgen)   
  • Tisdag: Återhämtning, kaffefrämmat kl: 10.30, sen borde jag städa lite, ladda/sova inför nattjobb
  • Onsdag: Sova! Ringa och sjunga vackert för Anne som faktiskt fyller jämnt just denna dag!
  • Torsdag: Sova!
  • Fredag: Här kommer det hända grejer! Berättar mer sen!
  • Lördag: Mastercardkortet kommer glöda!
  • Söndag: Slappardag! Kanske en tur till Wenngarn för en slottsfika om vädret tillåter
Sen såklart blir det en del tv-tittande, det är bara fotbolls-VM var fjärde år så här gäller det att passa på.
I kväll spelar Chile mot Holland och senare Brasilien mot Kamerun. Det blir spännande!

Många som kliver på semester denna vecka. Grattis till er och till det fina vädret...hihihi!
I detta hus dröjer det ett tag. Rudolf jobbar två veckor till och jag fyra till. Känns bra för min del, väntar gärna med semestern tills den riktiga värmen kommer så man har något att gnälla om då...."Åhhh, vad varmt det är!" För är det något vi svenskar är bra på så är det just att klaga på vädret, vi är tammefan aldrig nöjda!

När jag kliver på min ledighet söndagen den 20 juli ska jag fira med detta......


.........en guldflaska med bubbel och handtrillade fugdebollar från London. När jag är kattvakt till grannkissen så generera det alltid i finfina drick och ätbara gåvor. Inget undantag denna gång. 
Tack Familjen Edlund. Extra kul att fota en guldflaska när jag själv kommer med på bilden. Se det som en bonus.

På tal om katter, i natt förvandlades min lilla Gustav till en bökig förbannat jobbig knölsvan.
Jävlar vad han bökade runt i sängen, bytte sovplats ville helst ligga PÅ mig. Han fryser stackarn!
Sen skulle han ut, in, äta, ut, sova 10 sekunder, äta, dricka, ut, knöla en sväng till i sängen.
Till slut somnade han i mina knäveck, lilla kisse.

Nu frulle!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar