3 juni 2014

ViHamnadePåWenngarnIgen



Det blev en kovändning idag, inte kom jag i säng som planerat efter Biggest Loserfinalen, har inte ens sett programmet...vem vann? Tur att det finns att titta på i datorn senare.

Rudolf ringde och föreslog att vi skulle hänga på Wenngarn i kväll igen. Det var premiär för Wenngarnssommarens musikkvällar som kommer att vara varje tisdag hela sommaren.
Det utlovades grillbuffé och trevligt sällskap.  Inte sjutton kunde jag tacka nej till det. Så in med snabbmakaronerna i skåpet igen och hopp in i duschen i stället.

I kväll var det Lisen Elwin med band som sjöng för oss, och det var så bra! Maten var som alltid så rackarns god den med. Hamburgare, kyckling, lite korvar, coleslaw, grönsaker, röror, bröd och en magisk god potatissallad med kapris och grillad paprika i bl.a.
Mysigt att sitta och dinera samtidigt som man lyssnar på bra musik, det kommer vi göra om.
Jag drack ett glas vin och Rudolf smuttade på Loka, jihaiiii!


 Jag fattar inte varför han alltid hamnar bakom bardisken den här karln? 
I kväll lekte han barista med bravur och sen även servitris och diskare då han dukade av nästan varenda bord i hela restaurangen. Duktig kille! Det råder en familjär stämning på det här stället, 
man hjälps åt helt enkelt. Gilla på den!


 
Det här är Åke, killen som driver stället tillsammans med sin fru Eva.
Supertrevlig människor som gör allt för att vi gäster ska trivas. Kort sagt, rätt personer på rätt ställe!

Vi hade en jätterolig kväll och är förbaskat mätta, nu ska jag sova är trött som bara den.
Shit, jag drack vin...på en tisdag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar