22 juni 2014

Tjonesmat







När Rudolfs mat och sovklocka signalerade middag så var jag snabb som attan att utbrista: "Åh, vad jag är sugen på kinamat!"
Puh! Han var faktiskt med på förslaget och ställde tillbaka sillburkarna och den trista potatisen i kylen igen. Tycker att jag fått min silldos nu, nästa gång blir på julafton.

Vi åkte till favorit/stamhaket Winnergarden i Bålsta och hann sitta i tre minuter när Inger och Niclas gjorde entré.
Lustigt att dom var av samma tanke som vi. Kinamat på söndagar är extra gott.  Kul med trevligt sällskap.


Mätta och belåtna så åkte vid vidare till båtklubben för att säga godnatt till Nari. Hon såg så nöjd och glad ut där på sin nya plats och nya båtklubb. Kul att hon trivs så bra!


Den här båten borde väl ändå vara perfekt till Anne?
Queen Anne! Hittade dessvärre ingen som hette King Torbjörn.


En brandkårsutryckning till Norrboda med en rulle dubbelhäftande tejp hann vi också med.
Carlos blev som alltid jätteglad och vi lekte med den nya leksaken Herr Grävling, som faktiskt har överlevt ett par dagar. Annars brukar CG vara ganska duktig på att slakta sina djur snabbare än fortast.  Kaffe och lösgodis fick vi också, tack tack!

Nu är jag trött, kommer sova gott i natt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar