1 juni 2014

Nu är Wenngarnssommaren invigd!

  Hej på er kompisar!
Här kommer lite bilder från min eftermiddag som jag spenderade med många andra på Wenngarn.
Tydligen hade det varit mellan tummen och pekfingret över 4000 personer  som besökte evenemanget.  Succé förstås, men det visste vi redan.


 Här står han, min lilla Rudolf (som jag inte sett sen i fredagsmorse) och dirigerar trafiken, över 1000 bilar klickades in på räknaren som kollegan ansvarade för.


 Den första jag träffade på var Bonzo, en otroligt charmig och vacker fralla på ett år.

En annan godbit var Iris! Denna lilla bedårande fyramånaders bebis som är världens gulligaste!
Mamma Frida var där med morfar Lennart och "tant" Pia, vi hängde i hop hela eftermiddagen.
Så mysigt och jag fick till och med öva på att köra barnvagnen. En fantastiskt känsla och jag klarade det galant.


Senare kom lilla familjen Gomez-Pettersson. Carlos var glad som alltid och lite nyfiken på den lilla bebisen. Här undersöker han dom små fötterna. 
Tänk! Om 3 månader har du en egen liten bebis att lukta på!


Slottet i motljus


Den forna Dammstugan som ödelades i en brand för ett tag ska snart vara uppbyggd igen.
 
 


 Vackra slottsparken med stora gröna ytor i etage, vackra växter och en stor porlande fontän.
 Fullt med picknickande människor i solen framför storbildsskärmen som visade Grease.
Såg hur mysigt som helst ut, jag vill också sitta här och picknicka någon kväll. 
Några som vill med?
Jag stannade inte och tittade på filmen utan gick vidare med mitt trevliga sällskap.


Mina fyra gullungar tar igen sig i skuggan framför slottet.


 Vi åt en fantastiskt god tortellinimiddag på Restaurang Anstalten tillsammans hela gänget.
Fast Rudolf ville inte ha pasta....som vanligt. Han gick senare till slottet där det fanns hamburgare.


 Kollektivt gullegull med gullhönan!


 Asså den här ungen......kärlek!


 Sambaorkester med tillhörande dansare underhöll likaså linedancers men dom blev det inget kort på.


Morfar Lennart, stolt som en tupp med barnbarnet Iris


Kulturstallet
 

Två fina hästar, flera får och lamm och ett par kaniner finns i klapphagen. 
Vi valde att inte gå in i hagen utan vi klappade över staketet i stället. 

Jag tror på Wenngarn, det är en fantastisk pärla. 
Har på nio månader gått från att vara Sigtunas skamfläck till Sigtunas stolthet.  
Ni som varit på Wenngarn tidigare kommer knappt att känna igen er.
Här finns något för alla och allt är gratis, fatta den?

Sommarens höjdpunkter hittar ni här:
 

I kväll är det stor middag för dom som jobbat med projektet. Jag var tydligen också inbjuden, något som Rudolf missat att informera mig om. Gör inget alls, han har haft tusen andra saker att hålla ordning på. Jag är hemma med Gustav och försöker kurera min fot i högläge i stället för att jazza loss till Mikael Rickfors som skulle stå för underhållningen. 




1 kommentar: