2 juni 2014

UtbildningKanRedanAllt



Varit på en tretimmars obligatorisk inkontinensutbildning idag.  Ganska kul att träffa sin kompisar på övrig tid. Träffade några andra föredettingar också, det är alltid kul.
Hon som höll i utbildningen var bra även fast det fattades några bokstäver i hennes alfabet, tror det kallas dialekt. Men som den språkpolis jag är så fnissade jag för mig själv i bland när hon pratade.


Sen det här med inkontinens, känner mig faktiskt utan att skryta helt fullärd redan. Inget var nytt för mig och att fixera blöjor har jag svart bälte i. Jag skrev B-ordet med små bokstäver eftersom vi inom vården inte ska använda just det ordet inför våra boende. Är tillräckligt kränkade att behöva använda denna produkt. Engångstrosor/kalsonger är att föredra.
Kan knappast vara kul när någon personal hurtfriskt utropar: "Nu ska vi byta blöja! OJ, vad blöt den var! Har du bajsat i blöjan, nämen vad duktigt!" Detta språk förekommer dessvärre ibland och det förstås helt oacceptabelt.
För att kränka personen ännu mer pratar vissa som om man pratade med ett barn....gaaaaaaahhhh! Sluta upp med det!
Fick som vanligt oerhört påkostade gåvor av Tena, en penna och en tablettask som tog slut fortare än kvickt.
Kan ni tänka! Rudolf is in da house! Han kom hem redan klockan 18.00, fantastiskt. Men fortfarande helt slutkörd.
Vi ska fira hans hemkomst med varsin glassbåt och en kopp kaffe på verandan. Gustav sitter redan i knät på sin lilla trötta pappa.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar