15 juni 2014

Tjuvstartar min födelsedag!



Vilken helg jag har haft! Två roliga sammankomster/fester/partajer/kalas på en och samma helg.
Det är något som hör till ovanligheterna och tur är väl det man blir lite lätt sliten.Fast självklart värt att vara lite sliten när man haft så kul!
I går ställde vi till med ett enkelt kalas i glada vänners lag för att fira min femtiotreårelvamånaderochtjugoåttadagars födelsedag.
Enkel lättuggad mat, förbaskat gott bag-in-boxvin specialimporterat och till-dörren-levererat, infravärme, filtar, raggsockor, fårskinnstofflor och mycket skratt.
Det var fasen inte någon sommarvärme att tala om. Solen värmde hyfsat till en början men sen när den försvann bakom grannens utedass erbjöd jag generöst mina gäster raggsockor och filtar för att undvika blåskatarr och andra köldskador.
Det enda positiva var väl att det var myggfritt.

Blev såklart en del bilder, ni känner ju mig vid det här laget.

 Caesarsallad, bröd, dessertostar, kex, jordgubbar, schyssta meloner, vindruvor, bara mina favoriter






 Jogge säger hej!
 Mina finaste....saknade Erika men vi skålade för henne. Hoppas hon kände det ända till Mariehamn.
 Två fryslortar, Yvonne och Ingrid
 Herregud, vad du har växt Jesper, tror han var minst tre meter lång
 Trots att jag deklarerat att jag inte ville ha presenter så kom gästerna dragandes med massor av fint.
Fem flaskor vin och härliga blommor bl.a
 Sen den här! Jag hade på skämt sagt att det enda jag önskade mig var en ny provsticka då min är trasig. Den köpte jag i USA -09 och har hållt bra i fem år.
Och Inger som nyss varit i Tyskland hade snappat upp detta såklart och inhandlat en tysk variant. Haha, hon är rolig hon. Nu blir det alltså en tysk sticka i lådan.
 Av Ingrid blir jag alltid bortskämd med påkostade stadsrundturer i mat och drycktema.
 Fotbollsbilder fick jag också, någon som vill byta med mig. Skulle gärna vilja byta till mig Zlatan men han är ju inte ens med i VM.
Hon gör alltid så roliga kort med passande bilder.  En Carlosliknande hund, en Gustav, en snickare som påminner om Rudolf, ett spöke (eftersom jag träffade på ett i måndags) och sen en klantetaxi (ambulans på svenska) som jag tror har något med min brutna fot att göra.

 Vår egen lilla polack Niclas tjittjattar med Jessica
 "Var är näsan? Där är näsan!"
 Duktiga Rudolf har precis lärt sig ansiktets delar...
Här hugger jag in på helgens andra Pavlovatårta, den tog också slut som smör i solsken.

Senare när några av gästerna droppat av flyttade vi in i köket, där var  det varmt och skönt och vi rymdes precis.
Rolf drog i gång grillen och nattamaten var ett faktum. Han grillade korvar och serverade oss i köket och senare kom han dragandes med hans paraddrink GT med snitsigt skuren citronskiva på tvären.
Jag avböjde drinken, gillar inte sprit....

Klockan 01.00 hade gästerna cyklat hem och Rudolf trilskades med att kötta in allt i diskmaskinen innan vi la oss. Ganska skönt faktiskt att vakna till ett städat kök.

Tack Ingrid, Jessica, Inger, Niclas, Emilie, Jogge, Carlos, Anne, Peter, Jesper, Lotta, Yvonne, Julia, Micke W, Rudolf, Gustav för en rolig kväll och tänk...jag har inte ont i huvudet idag.  
Bara lite lätt trött men det får man vara när man fyller femtiotreårelvamånaderochtjugoåttadagar.
På tisdag fyller jag år på riktigt!



Just det, har ni sett att inlägget om Annes överraskningfest seglat direkt upp på förstaplatsen över mest lästa blogginlägg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar