16 juni 2014

StoltMamma



Ligger i soffan under pläden och fryser. Tycker det varit kallt idag, var är sommarvärmen? Förmodligen inte där jag befinner mig.
Haft en bra dag med Carlos idag, vi har haft så roligt. Tog oss ytterligare en långpromenad på eftermiddagen. När Emilie och Jogge kom för att hämta guldklimpen var han helt slut stackarn.  Han såg så himla rolig ut!
Satt och lutade sig mot verandaräcket och halvsov..inte lätt att vara på träningsläger hos mormor.

Laddade ner en app idag, Tunein Radio. Då kan man lyssna på alla världens radiostationer. Jag var såklart ute efter Ålands Radio, där Erika och Ferry läser nyheterna hela sommaren.
Asså, shit vad jag blev stolt! Hur duktig och hur proffsig låter min underbara unge i radion?
Var tvungen att lyssna jättenoga först, kände inte igen henne.
Hon har en sån bra radioröst och läser lugnt och sakligt. Till och med Carlos lyssnade och jag tror han kände igen sin moster.

Ska packa min jobbväska strax, två nätter på den nyöppnade avdelningen. Tycker det är för långt mellan gångerna nu när man ska turnera runt på tre avdelningar. Man hinner glömma. Tyckte det räckte att jobba växelvis på två avdelningar, nu ska man hålla reda på tio boenden till med olika rutiner, mediciner, behov m.m. Gillart inte till hundra....






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar