11 juni 2014

SvammelSomAlltid



När man jobbar natt, sover på dagarna, fuskar med sömnen, springer hos frissan, hänger med morsan på allehanda grejer resulterar det i att man blir trött. Trött, trött, trött....dessutom kommer bloggen på efterkälken, i dag inget undantag.

Hade tid hos Monica klockan 13.00, en illa vald tid när jag har jobbat kan tyckas. Men grejen är den att när jag bokade tiden för läääääänge sedan var jag ledig enligt gamla schemat. Sen skulle vi helt plötsligt byta schema och då blev det som det blev.
Och alternativet att byta frisstid finns inte på kartan, hon är mer än fullbokad min superfrissa. Och jag vill ju försöka se lite respektabel ut trots det känns som en omöjlighet när allting hänger och slänger.

Skuttade direkt i säng, igen, när jag nyfärgad, nyklippt, nystylad och nyruinerad kom hem. Nu ser jag ut som ett härke i barret efter ett par timmars närkontakt med kudden min, står typ åt alla håll men det gör inget. Jag är i alla fall enfärgad och det är huvudsaken.

En natt till sen är jag ledig till måndag. Hoppas natten blir något bättre än föregående. Det var fullmåne och det märks så väl. Full fart på många oroliga mångalna själar.
Puh, inte en lugn stund och min fot känns att den finns där nere efter konstant travande.

 Har nog kommit till insikt att jag måste besöka farbror doktorn och visa upp vänstertassen. Är nu tre veckor sen jag briljerade på studsmattan och den är långt i från bra. Den är svullen, fotknölen mest, värker jämt även vid vila, jag kan inte böja den, stå på tå, eller sitta på knä. Klarar knappt av att gå och jag hatar att kliva runt i Crocsen på allmänna platser...Faen!
Rudolf tror jag behöver gips.....tänk om han för en gångs skull har rätt? Kanske hamnar i gipsvagga jag och fossingen?

Hade ingen matsinspiration heller, rotade i morse runt i frysen och hittade vad jag trodde var köttfärs. Visade sig nu är det var ganska rätt men ack så fel. Det var överbliven lasagne. Perfekt, bara att mikra till sig varsin portion. Älskar när jag jag fynd i frysen, allra helst ätbara.
Härom veckan hittade jag en pepparkakscheesecake som jag skulle serverat mina gäster på självaste julafton för ett halvår sedan...nåja, den kanske funkar till nästa jul.



2 kommentarer:

  1. Ja nu går du till farbror doktorn bums du kan ha en spricka i knölen. Det hade jag för många år sedan de gjorde grymt ont fast jag hade gips och inte kunde böja eller röra foten. Jag klev av hästen och trampade snett. Och fick en spricka rakt igenom . Så gå och kolla den

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får nog ta mig i kragen och masa mig i väg...

      Radera