6 juni 2014

www.slitenochslut.se



Shit, vad jag är slut, sliten och sömnnödig. Har blivit lite väl mycket nätter och lite sömn för mig dom senaste två veckorna, sånt tar på krafterna.
Två helger efter varandra beroende av schemabyte, sen lite varannan nattjobb p.g.a byte med en kollega. Jobba varannan natt är inget bra, man hinner inte ställa om sin rytm alls.
Lägg därtill en gnutta förtidigt uppstigande på dagarna sen har man huvudvärken som i en liten ask.
Som i går när jag vaknade kändes det som jag inte hade somnat ens och med en ilsken värk i skallen. Fick helt enkelt ställa in Julias studentmottagning, ta en Ipren och sen drog jag täcket över huvudet igen.

Vaknade senare och då mådde jag bättre! Så jag hann med en snabb fikatur till Jogge som fyllde år innan det blev dags för jobb igen.
Carlos blev överlycklig när vi kom, tänk att en liten hund kan ge en så mycket kärlek! Han är världens gulligaste.


 Emilie levererar  som vanligt enorma kaloribomber när det vankas kalas. 
Denna cheesecake med färska jordgubbar var fantastiskt god!


Tiramisu är en favorit, denna inget undantag. Skulle kunnat ätit två bitar, lätt!

Nu ska jag sova, hoppas jag sover länge. 
Klockan 17.00 ska vi äta middag på Wenngarn, Restaurang Anstalten hela familjen. 
Vi ska fira Erikas examen med ett redigt skrovmål.
Desserten och kaffet tar vi emellertid hemma hos Emilie och Jogge. Carlos är själv hemma medans vi äter så han kommer bli superglad när vi kommer hem allihopa efteråt till honom. 

Många pussar blir det.
Godnatt mina vänner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar