17 mars 2011

Andra andningen

Lilla flickebarnet kom på utsatt tid. Norwegian Airlines Albatrosser är bra på att hålla tiden. Vi åkte hem och åt frukost.
Emilie dunkade på med två stekta stockholmare med bröd. Jag drack te och rostade bröd.

Sen plockades våra Mac-raringar upp på det avdukade bordet. Fejsbok, Bloglovin och annat matnyttigt checkades av i rask takt.
Nu har vi varit och handlat på Willys. Emilie skulle ställa till med tacofest för pojkvännen, och jag handlade lite frukostnyttigt inför våran romantiska weekend i Ullared.

Har precis skjutsat henne till pendeltåget och jag själv ska väl ta och slappa lite.
Eller inte förresten, kaffemaskinen behöver både kalkas av och rengöras så det är väl lika bra jag sätter igång med det.
Sen måste jag packa inför resan och röja lite i sovrummet.
Såg på Åsas FB att containern har guppat färdigt ute på Atlanten och klarat både Bermudatriangeln och hajar med bravur.
Den har nu anlänt Nueva El Stockholm. Få se när min säng anländer Ginstvägen. Blir det före helgen får jag inte vara med om det roliga.
Men Rolf får väl ta hjälp av någon stark frivillig. Spännande!
Men i sovrummet måste jag ändå plocka lite så sängen känner sej välkommen, man får ju tänka på att den inte förstår ett dugg svenska.
Den gamla och mycket omtyckta sängen ska alltså kastas, känns hemskt! Den är ju som en gammal vän, med betoning på gammal!

Är det någon som vill ha den så varsågod!


1 kommentar:

  1. Japp det är helt rätt uppfattat. Säng och andra tillbehör beräknas ankomma GInstvägen senast måndag.

    SvaraRadera