22 mars 2011

Prinsessan på ärten

Ni skulle bara veta hur bra jag har sovit i natt! Vaknade på tvären, med Gustav vid fötterna och klev upp. Eller snarare klättrade ner. Jag har sovit 80 cm över havet.
Hade inte det minsta ont i ryggen när jag klev upp som jag brukar.
Tror jag det, dom här madrasserna är säkert dom bästa!
Gustav gillade också sängen, han har sovit hela natten vid fötterna. Något som han aldrig brukar göra.
I morse låg han t.o.m kvar och tog sej en redig sovmorgon när jag gick upp.

Nu har jag bäddat och provat lite olika överkast. Fick ju med Åsas som dom hade i USA men även vårt gamla virkade som jag gillar gick att ha om man mixtrade lite.
Perfekt att ha två att välja mellan. Även två jättekuddar att ha ovanpå överkastet, jättefina!

Idag kommer Emilie hit på förmiddagen. Vi tänkte åka till Ikea och kolla på något typ madrassskydd.
Är annars rädd för att den vita fina madrassen snart blir solkig när kissen väljer att sova i sängen.
I USA sover man direkt på madrassen och inte på några bäddmadrasser.

Nu har Gustav varit ut på sin morgonpink och hade väldigt bråttom in för att fortsätta att sova i nya sängen. Han gillar verkligen den!


1 kommentar:

  1. Vad bra att du sov gott i sängen då. Hoppas du får tag på ett madrasskydd? Om inte IKEA har kanske Kungssängen eller ngn sån firma har. De har väl kanske lite mer specialmått på sina sängar.

    SvaraRadera