21 mars 2011

Sängen är bäddad!


Här sitter mina älskade flickor. Erika leker döden.

Sovrummet väntar in sin nya säng, undrar om den får plats?

Emilie gjorde en supergod fisksoppa i dag. Oj, vad gott det var. Jag slevade i mej två portioner utan några som helst problem.
Vitlöksbröd och aioli smakade gott till.

Och vem kan det här vara då? Jo, det är döden!

Det var stora paket som kånkades in. STORA!! Men är det en kingsizesäng från Amerika så är det stora paket!

Som tur var hjälpte dom tidigare ägarna av sängen till med både kånkande och ihopsättning.

Så här blev det! Den fick plats utan problem men jag måste flytta på mormors fina, antika spegelbyrå annars får inte mitt sängbord plats.
Det fixar vi i morgon.
Observera den lilla tofsen på sänggaveln!
Senare i vår ska vi tapetsera och måla om herrgårdspanelen. Sänglampor ska också inhandlas.

Gustav hittade sin plats direkt. Blev inga som helst svårigheter för honom att hoppa upp i den höga jättesängen.
Den var i alla fall lättbäddad eftersom den är så hög. Jag fick utav snälla Åsa med en brun sängkappa, överkast och två fina jättekuddar.
Sen la jag innan hon flyttade hem in en beställning på en offwhite sängkappa och lite dra-på-lakan.
Tror det inte finns att köpa i Sverige eftersom det är helt andra mått.
Bäddmåtten är 193 cm x 203 cm.
Nu ska det bli spännande att sova denna premiärnatt, tror jag kommer sova så skönt!


1 kommentar:

  1. Ser jo himla skön ut den sängen Ewa, och va bra det ble med tofsen der du...perfekt att lödra med på morgonen när du vaknar :-)

    SvaraRadera