9 mars 2011

Falskt alarm



Nu har jag väntat på att diarreochpruttanfallet skulle köra igång ända sen 05.00 i morse.
Men inte då! Och det är inget jag givetvis är besviken på.
Känner mej i stort sett som vanligt, lite huvudvärk bara.
Kärnkraftverket som har invaderat min mage hela dagen är nerlagt och illamående är som bortblåst.

Ja, så kan det gå! Känns lite snopet att jag ringde mej sjuk men jag valde att ta det säkra före det osäkra.
Hade inte vart bra om jag hade börjat kräklat på jobbet.

Emilie har varit här idag och bakat. Idag blev det chokladrutor och äppelmuffins.
I morgon eftermiddag återvänder hon för att förtsätta med tårtbak och morotskaka.

I dag vart det lasagne till middag, det var gott. Blev hela tre matlådor över. Bra att ha på lut i den redan fullproppade frysen.

Tror jag ska lägga mej nu snart. Har iofs vilat hela dagen men vill inte sova bort hela förmiddagen i morgon.
Jag ska baka bullar och sen hinna med ett besök hos frissan 14.30.
Färgning och klippning står på programmet och jag kommer gå därifrån enfärgad och ursnygg och med en tom plånbok.

Godnatt mina vänner.

1 kommentar:

  1. Viken tur att det inte blev ngn magsjuka då. För den verkar inte vara rolig i år.

    SvaraRadera