8 mars 2011

Trevlig fikadag



Jag har vart en raid till Bålsta. Tänkte för mej själv när jag åkte dit att herregud vad ofta jag åker till Bålsta.
Och det är sant, dels jobbar jag där sen brukar jag ägna mej åt att besöka deras affärer och restauranger också.
I Bålsta har dom något så ovanligt som bra affärer och bra restauranger. Det kan man inte beskylla Bro för att ha.
Jo, Willys får väl godkänt men mer än så i affärsväg finns inte.
Restaurangerna i Bro är ett skämt, finns ingen jag skulle kunna tänka mej att äta på en fredagkväll.
Skulle vara korvmojjen då!

När jag kom till Anne så hade hon bullat upp minsann! Semla och supergott kaffelatte från Juramaskinen.
Jag fick i mej två kaffe lattar!
Oj, vad gott det var! Tackelitack!

Har precis vispat i hop pannkakssmeten till kvällens pannkaksmiddag. Har hört att den mår bra av att stå och svälla lite innan gräddningen.

Emilie ska äta här idag, hon kom för en stund sen men stack nästan omgående ner till Lejondals Slott för att hälsa på sin gamla arbetsplats.

Fick lite vårfeeling när jag var ute idag. Snön smälter i rekordfart, det droppar från taket, övervintrat hundbajs på trottoaren och fåglar som kvittrar.
Underbart, jag ser ljuset i tunneln....våren verkar komma i år också!
Och jag får snart blada runt i Foppatofflor, caprijeans och solhatt!



2 kommentarer:

  1. Tack for jätte trevligt fikabesök, och jätte fina tulpaner också. Nu har dom fått flytta över i egen vas :-)

    SvaraRadera
  2. Håller helt med. Visst är det härligt när solen skiner och det drip droppar. Våren kommer nog i år också som tur som är.

    SvaraRadera