25 mars 2011

Familjemys i Pettssonska


Har bloggat dåligt idag, skyller på att jag sov grymt länge ända till 14.30. Sen har jag umgåtts med min söta familj.
Vi ställde till med våffelfest ikväll. Tar en himla tid att grädda våfflor med bara ett våffeljärn.
(I-landsproblem)
Men vi hade inte bråttom, alla var glada och åt tills dom storknade.
Lilla maken hade på vägen hem från jobbet kvistat in på en delikatessaffär på S:t Eriksplan som heter Kajsa Warg. I påsen hade han rökt lax och fem pannacotta.
Han snitsade till en liten gegga innehållande bl.a creme fraiche och dijonsenap.
Vissa valde våfflor med sylt, grädde eller vaniljglass och vissa valde våfflor med Rolfs geggamojja och rökt lax.
Till efterätt blev det kaffe och varsin himmelskt god vanilj/jordgubbspannacotta.

Nu har Jogge åkt och tränat sitt fotbollslag, Rolf provligger sängen igen, Erika har åkt till stan för att träffa sin vänner, Emilie och jag har datatid.
Men herregud! Upptäckte nu att Ullared visas i repris på kanal 5 just nu!
Heddå!



1 kommentar:

  1. Oj då. Jag gillar inte våfflor. Men våfflor med Rofls röra kanske t.o.m. jag skulle gilla.

    SvaraRadera